Στα ορυχεία της ΔΕΗ δεν έμειναν μόνο εγκαταλελειμμένοι χώροι. Έμειναν και ζωές. Αδέσποτα ζώα παραμένουν σε περιοχές των ορυχείων και των πρώην εγκαταστάσεων της ΔΕΗ, χωρίς να γνωρίζουμε πόσα είναι, σε τι κατάσταση βρίσκονται και αν έχουν πρόσβαση σε τροφή, νερό και φροντίδα. Το ζήτημα των αδέσποτων ζώων στις περιοχές των λιγνιτωρυχείων δεν είναι σημερινό. Ήδη από το 2017 και το 2018 είχαν δημοσιευθεί ρεπορτάζ και εκκλήσεις για σκυλιά που είχαν μείνει πίσω σε περιοχές όπως η Μαυροπηγή Κοζάνης, ζητώντας τότε βοήθεια για τροφές, φάρμακα και φροντίδα. Σήμερα, με την απολιγνιτοποίηση και το κλείσιμο μονάδων εξόρυξης σε Κοζάνη και Φλώρινα, η κατάσταση γίνεται ακόμη πιο ανησυχητική. Άνθρωποι που κάποτε περνούσαν από τα σημεία, εργαζόμενοι που ίσως άφηναν τροφή ή νερό, δεν θα βρίσκονται πλέον εκεί. Και το πιο σκληρό είναι ότι μπορεί να μιλάμε για δεκάδες ή και εκατοντάδες ζώα που έμειναν πίσω, αόρατα, μέσα σε τεράστιες εκτάσεις....
Φιλοζωικο Σωματειο Προστασιας Αδεσποτων Ζωων Πτολεμαιδας "Οι Αδεσποτοι Ηρωες"