ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Καμία επέκταση στο Δημοτικό Κυνοκομείο Πτολεμαΐδας – Τα ζώα δεν σώζονται με εγκλεισμό!
Ως Φιλοζωικό Σωματείο Προστασίας Αδέσποτων Ζώων Πτολεμαΐδας "Οι Αδέσποτοι Ήρωες" εκφράζουμε την κάθετη και απόλυτη αντίθεσή μας στην απόφαση του Δήμου Εορδαίας για επέκταση του Δημοτικού Καταφυγίου Αδέσποτων Ζώων, όπως δημοσιεύτηκε στη Διαύγεια (ΑΔΑ: 9ΧΖ0ΩΡ6-2Ο1).
Η επέκταση ενός χώρου που ήδη φιλοξενεί πάνω από 200 ζώα σε ανεπαρκείς συνθήκες, δεν αποτελεί λύση στο πρόβλημα των αδέσποτων. Αποτελεί παγίωση και ενίσχυση ενός συστήματος που βασίζεται στον εγκλεισμό, την απομόνωση και την εγκατάλειψη της ευθύνης.
Ζώα στοιβαγμένα ανά τρία και τέσσερα σε κλουβιά λίγων τετραγωνικών, έλλειψη επαρκούς καθαριότητας και φροντίδας, πλήρης απουσία κοινωνικοποίησης: αυτή είναι η πραγματικότητα που μας μεταφέρουν πολίτες και φιλόζωοι που επισκέπτονται ή βρίσκονται κοντά στον χώρο. Παράλληλα, δεν υπάρχει καμία συνεργασία μεταξύ του Δήμου Εορδαίας και του Σωματείου μας, παρά το γεγονός ότι καθημερινά αντιμετωπίζουμε περιστατικά εγκατάλειψης και κακοποίησης στους δρόμους της πόλης.
Η επέκταση δεν είναι απάντηση. Είναι διαιώνιση του προβλήματος με όρους εγκλεισμού και αδιαφορίας. Όταν η παρουσία και ο ρόλος του προσωπικού περιορίζεται στην απλή επιτήρηση, χωρίς επιστημονική ή φιλοζωική προσέγγιση, τότε η οποιαδήποτε "επέκταση" δεν αφορά τις ανάγκες των ζώων αλλά απλώς τη διαχείρισή τους σαν "βάρος".
Η μόνη ρεαλιστική, ηθική και αποτελεσματική λύση είναι:
- Μαζικές στειρώσεις αδέσποτων και δεσποζόμενων ζώων,
- Πρόγραμμα υιοθεσιών με διαφάνεια και αξιολόγηση,
- Εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινωνίας,
- Συνεργασία με τους εθελοντές και τα σωματεία που έχουν τη γνώση και την εμπειρία.
Καλούμε τον Δήμο Εορδαίας να αναθεωρήσει άμεσα τα σχέδιά του και να επενδύσει σε ουσιαστικές και διαρκείς λύσεις, όχι σε επεκτάσεις χώρων που δεν προσφέρουν πραγματικές συνθήκες ευζωίας.
Βρε βρε βρε!!!! Καλώς τους!!! Κάτι τρέχει στα γύφτικα μάλλον και ξαφνικά αναστηθηκατε!! Σοβαρά τώρα;;;; Αλήθεια;;; Πού είστε; Πού; Θεσσαλονίκη μήπως; Έτσι εξηγείται γιατί βρίσκονται ξαμολημενα τα ζώα σας στους δρόμους της πόλης!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι συμβαίνει ξαφνικά; Απορίας άξιον!! Καί ντροπή σας να λέγεστε "φιλοζωικό"!!! Άκουσον άκουσον,!! Αλλά άμα θες και αν δε θες...
Το να σχολιάζει κανείς ανώνυμα με απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς και ειρωνεία, χωρίς κανένα στοιχείο, λέει περισσότερα για τον ίδιο παρά για το έργο μας.
ΔιαγραφήΤο Φιλοζωικό Σωματείο Πτολεμαΐδας δρα αδιάλειπτα και αποδεδειγμένα εδώ και χρόνια με πράξεις, όχι με λόγια. Δεχόμαστε καθημερινά περιστατικά, αναλαμβάνουμε ιατρικά έξοδα, φροντίζουμε αδέσποτα, συνεργαζόμαστε με κτηνιάτρους και υπεύθυνα σπίτια σε όλη την Ελλάδα – και όλα αυτά εθελοντικά, με μηδενική στήριξη από κρατικούς φορείς.
Είναι απολύτως ψευδές ότι "εξαφανιστήκαμε" ή ότι "τα ζώα μας είναι ξαμολημένα" – πρώτον, τα ζώα δεν ανήκουν σε εμάς, ανήκουν στην κοινωνία που τα εγκαταλείπει και που εμείς καλούμαστε να προστατεύσουμε. Δεύτερον, όποιος/α έχει επώνυμα στοιχεία για περιστατικά κακοδιαχείρισης, καλείται να τα αναφέρει επισήμως – όχι να κρύβεται πίσω από γενικότητες και φθηνές ειρωνείες.
Το να προσβάλλετε εθελοντές που θυσιάζουν προσωπικό χρόνο, χρήμα και ενέργεια για τα αδέσποτα, είναι όχι μόνο άδικο, αλλά και ντροπή.
Εάν έχετε την τόλμη και τη διάθεση για δημόσιο διάλογο, σας καλούμε να απαντήσετε επώνυμα, με ονοματεπώνυμο και στοιχεία, ώστε να δοθεί η ευκαιρία για ανοιχτή, τεκμηριωμένη συζήτηση. Όλα τα υπόλοιπα κρίνονται από την κοινωνία που μας γνωρίζει και βλέπει το έργο μας καθημερινά.